2019.12.29

Prágai utazás

PRÁGAI UTAZÁS

Üdvözöllek kedves olvasó a Szinyei Times új évfolyamának első számában! Több mint három hónapja most már annak, hogy kezdetét vette a suli, így biztosra veszem, hogy rengeteg impulzus ért már titeket (főleg a gólyákat) az új tanévben. Velem sem történt ez sokkal másképp, ezért idei első cikkemben megragadnám az alkalmat és egy élménybeszámolót tartanék nektek egy nem minden napi utazásról. Vágjunk is bele…

A 2019/20-as tanév meglehetősen eseménydúsan indult osztályunk, a 12. F számára, ugyanis végzősök révén, az idei tanulmányi kirándulásunk szeptember elejére lett beütemezve.

De nem is akárhova!  Kis csapatunk ugyanis 2019. szeptember 13-án vonatra szállt a Nyugati pályaudvaron, és egészen Csehország fővárosáig, Prágáig meg sem állt.

Kocsis Zsuzsanna tanárnő és Nagy- Szakál Zoltán tanár úr kíséretében, összesen 26-an vágtunk neki életünk egyik legizgalmasabb hétvégéjének.

Kalandunk egy viszonylag hosszú, kicsivel több, mint 6 órás úttal indult, aminek végén kissé fáradtan, ám annál nagyobb lelkesedéssel szálltunk le a prágai főpályaudvaron. Miután érvényesítettük 24 órás bérleteinket, helyi tömegközlekedéssel jutottunk el szállásunkig, a Hotel Pivovar-ig.

Ott elfoglaltuk 3, illetve 4 fős szobáinkat és egy kis szusszanás után délutáni sétára indultunk. Életünkben először belevetettük magunkat Prága nyüzsgő forgatagába és egy kis ízelítőt kaptunk a cseh életérzésből.

Utunk során átkeltünk az óváros kapujaként funkcionáló Lőportorony alatt, majd végighaladva a sétálóutcán, az Óvárosi téren lyukadtunk ki.

praga1.pngMegtekintettük a Városháza oldalán működő, a világon egyedülálló óra működését, majd továbbhaladva, a Vencel téren barangoltunk. 18:00-tól, aztán szabadprogram következett.

Kis társaságokra szakadva indultunk felfedező útra, ami alatt főleg, a nap vége révén megéhezve, a kulináris élvezeteknek hódoltunk. Kipróbáltuk milyen a fagyit tölcsér helyett, kürtőskalácsból enni, megkóstoltuk a sült kolbászt és természetesen mélyreható tapasztalatokat szereztünk arról, hogy milyen is a tradicionális cseh sör.

Napunkat a szállásra visszaérve jól megérdemelt pihenéssel és éjszakába nyúló beszélgetéssel zártuk.

Szombaton, a hét órai kelés kissé megviselte a csapat nagy részét, ám a bőséges reggeli (és persze egy jó erős kávé) elfogyasztása után már jóval éberebben készültünk az egész napos városnézésre.

Nagy- Szakál tanár úr kifogástalan idegenvezetésének hála, Prága top 10 látnivalója közül egyik sem menekülhetett a szinyeis diákok kíváncsi tekintetei elől. Délelőtt a Petrin-hegy és a Hradzsin, azaz a várnegyed nevezetességeit jártuk végig.

Lanovkával jutottunk föl a Moldva folyó bal partjánál magasodó hegyre, ahol először megmásztuk az Eiffel-kilátót ahonnan csodálatos kilátásunk nyílt a városra, majd megtekintettük a lélegzetelállító Szent-Vitus székesegyházat, később pedig megnéztük a királyi vár bejáratánál történő őrségváltást. Végül az Arany utcácskán ereszkedtünk le a magaslatról.

Délután, az ebéd elköltése után, jártunk a Lennon-falnál és végig sétáltunk a Károly-hídon.Késő délutáni elfoglaltságunk, az péntekihez hasonlóan, szabadfoglalkozás volt.

Néhányan úgy gondoltuk, hogy mielőtt visszatérnénk a főhadiszállásra, még felkeresünk néhányat a kevésbé népszerű és praga2.pngturistacsalogató helyek közül.

Így jutottunk el a Táncoló házhoz. Miután Vlado Milunic épülete a folyó parton magasodik, volt szerencsénk megcsodálni az eget bíborszínűre festő naplementét is.

Zárásként, egy fotó erejéig, felkerestük a híres írót, Frank Kafkát ábrázoló hatalmas, mozgó szoborfejet és a másnapi hazautazásra való tekintettel bevásároltunk a Billában.

Sötétedés után a hotelben folytattuk az estét, amelynek teraszán, egy spontán buli keretein belül, egymás társaságát élvezve, megvitattuk az aznapi eseményeket és elmélkedtünk a ránk váró nehéz éven.

Egy lerészegedő német társaságnak hála, a komoly témákról viszonylag hamar elterelődött a szó és végül már csak, jó tizenévesekhez híven, nevettünk és szórakoztunk.

Utolsó napunk reggelén kijelentkeztünk a hotelből, és a Zsidó negyed felé vettük az irányt. Kirándulásunk utolsó kulturális részét ezen a városrész töltöttük.

A nap további részében még lehetőséget kaptunk arra, hogy beszerezzük souvenirjeinket és egy utolsó pillantást vethessünk a városra.

Három órakor aztán fájó szívvel, csomagjainkkal felpakolva metróztunk ki a vonatállomásra. A hazaút, ahogyan az egész kirándulás is, remek hangulatban telt.

Összességében elmondhatom, hogy fantasztikus élményekkel gazdagodva értünk haza. Az út során olyan felejthetetlen élményekhez jutottunk, amelyeket úgy vélem sosem felejtünk majd el. Az osztályközösségünk az utazás végére erősebb lett, mint valaha és végre, így a negyedik év elején úgy érzem, sikerült egy összetartó közösséggé kovácsolódnunk.

Hálás vagyok a tanáraimnak, a szüleimnek és persze a barátimnak, hogy valóra váltották egy régi álmomat és egy varázslatos hétvégét tölthettem el Prágában.